מהי תנועת הנוער בשנת שירות?

0 Comments

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

תנועות נוער הן צורות של פעילות חברתית שבה צעירים מתארגנים כדי לבצע שינויים בקהילות שלהם. בדרך כלל ניתן לסווג אותם לחידושים תרבותיים, מרד סטודנטים, מהפכות דתיות, מרד אתני ותנועות לאומיות.

עימותים ויחסים בין דורות הם חלק בלתי נפרד מחברות מודרניות, כאשר סכסוכים מתבטאים לעתים קרובות כמתחים ויחסים בין דורות. תנועות כאלה נועדו לעתים קרובות לחולל שינוי חברתי מרחיק לכת כגון מאבק למען זכויות נשים או יצירת חברות שוויוניות יותר.

מהם המאפיינים של תנועת הנוער?

פעילות הנוער מתמקדת לעתים קרובות בנושאי אזרחות, אי-שוויון חברתי וביטוי תרבותי.

תנועות נוער הופיעו לעתים קרובות מתוך רגעים היסטוריים של זרימה או עימות, לעתים קרובות לאחר מלחמה או תבוסה.

תנועות נוער רבות הופיעו בתקופות של שגשוג כלכלי או ירידה. לדוגמה, איראן ראתה את בום ייצוא הנפט שלה במהלך 1970 עם התקוממות שהתעוררה כדי לאתגר את הממשלה הנשלטת על ידי בריטניה ואת אחיזתם באיראן באמצעות פעולת גרילה.

בתחילת המאה ה – 20, כמה קבוצות נוער עצמאיות הוקמו ברחבי אירופה – במיוחד גרמניה-אשר עוסקות בפעילות פוליטית. ביקורת על עניינים פוליטיים עכשוויים תוך הצעת צורות חדשות של חברה או תרבות.

מדוע התחילה תנועת הנוער?

תנועות נוער נוצרו כאשר צעירים הרגישו חסרי זכויות עם החברות שלהם ורצו לעשות שינוי לטובה. הם דרשו השתתפות בפעילויות חברתיות ופוליטיות.

הסיבות לתנועות אלה היו שונות בין מדינות, אך בדרך כלל כללו חוסר שביעות רצון עם התנאים הנוכחיים, הירידה הנחשבת של הסטנדרטים החברתיים, וחוסר הזדמנות להגשמה אישית או עבודה יצירתית. לפעמים קבוצות אלה יצרו זהויות קולקטיביות כדי להקל על שינוי חברתי או פוליטי.

הופעת תנועות הנוער במדינות המזרח התיכון קשורה באופן הדוק להתפתחויות חברתיות-תרבותיות ופוליטיות. מהפכת התקשורת וההתרחבות הכלכלית האזורית עוררו את הרצון לאייקונים וחירויות תרבותיות מערביות, אשר עשויים להיחשב על ידי פקידי המדינה כאיומים.

איך יוצרים תנועת נוער?

תנועות נוער הפכו לאמצעי יעיל יותר ויותר לצעירים להביע את דאגתם בנושאים שאכפת להם מהם. צעירים מהקהילות הכפריות והערביות כאחד משתתפים בקבוצות מנהיגות כגון מועצות ספריות, מועצות פארקים ובידור, מועצות בתי ספר ומועצות עירוניות כדי להביע את דעתם.

תנועות נוער מוגדרות ככל ניסיון מכוון של צעירים להביא או להתנגד לשינוי חברתי. תנועות נוער הפכו לחלק בלתי נפרד מהחברות המודרניות, לעתים קרובות מתעוררות בתגובה למתיחות דורית או לנסיבות סוציו-היסטוריות ספציפיות.

כדי להשיק תנועת נוער יעילה, חשוב שתשקול מדוע ומה תהיה מטרת הקבוצה שלך לפני שתזמין ילדים לקחת חלק. אם המיקוד שלך הוא נושא או נושא של דאגה מיוחדת לצעירים, לגלות איזה מידע נוסף הם דורשים על זה ואז לסייע להם לפתח את הכישורים הדרושים להתמודדות עם הנושא הזה.

מה הם הפעילויות הקיימים לעיסוק הנוער?

אסטרטגיה יעילה אחת לעסוק בני נוער היא לתת להם הזדמנויות להיות מעורבים באופן פעיל בקהילה שלהם. לצעירים יש פרספקטיבות וכישרונות ייחודיים שהם יכולים להשתמש בהם כדי לטפל בבעיות קהילתיות.

צעירים העומדים בפני הזדמנויות מוגבלות יכולים להפיק תועלת במיוחד מהשתתפות בפעילויות המסייעות להם לפתח מיומנויות ולהתגבר על אתגרים, כמו פרויקטים להגברת האוריינות הדיגיטלית/מדיה או כאלה הפועלים נגד סטריאוטיפים.

מעורבות נוער אותנטית, שבה צעירים ומבוגרים עובדים בשיתוף פעולה כשותפים, יכולה להיות יעילה ביותר. זה מחזק את הביטחון העצמי תוך ציוד הנוער כדי לתמוך בעצמם הן בתוך הקהילות שלהם ואת חייהם.

לפרטים נוספים : השומר החדש שנת שירות