בלוג ייעוץ עסקי ותמחור לעסקים וחברות משכנתא הפוכה מהי ההבדל בין משכנתא הפוכה למשכנתא רגילה ?

מהי ההבדל בין משכנתא הפוכה למשכנתא רגילה ?

0 Comments


משכנתא הפוכה היא סוג של הלוואת דירות המאפשרת לך ללוות כנגד ההון העצמי בבית שלך. עם הכסף הזה תוכלו לכסות הוצאות, לשלם חובות אחרים או פשוט לקחת הפסקה מתשלומי המשכנתא.

ההלוואה לא מוחזרת עד שאתה או בן זוגך נפטרים, מוכרים את הבית או עוברים החוצה למשך יותר מ-12 חודשים. זה נעשה כדי לשמור על האינטרס של המלווה בבית.

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה ל 60 פלוס היא סוג של הלוואה המאפשרת לבעלי בתים לגשת להון העצמי בביתם כדי לשלם את החוב הקיים או לענות על צרכים פיננסיים אחרים. הלוואות אלו נוטות להיות מוצעות לאנשים מבוגרים מכיוון שהן אינן דורשות בדרך כלל תשלומים חודשיים.

משכנתא הפוכה יכולה להוות פתרון אידיאלי עבור קשישים המתמודדים עם פערי הכנסה פנסיה או מתחים פיננסיים אחרים. הם מספקים הכנסה נוספת ומכסים תיקוני בית או חשבונות רפואיים הנחוצים שאחרת עלולים לצאת ללא תשלום.

משכנתאות הפוכה עשויות להיות יקרות ולהגיע עם מספר סיכונים. המלווים מציבים בדרך כלל תנאים נוקשים כיצד על הלווים להשתמש בכספים שניתנו להם.

על הלווים להתגורר בבתיהם ולשמור אותם במצב טוב כדי למנוע אובדן רכושם. יתר על כן, הלווים חייבים להישאר מעודכנים לגבי ארנונה, דמי ביטוח ודמי איגוד בעלי בתים.

אם אתה שוקל משכנתא הפוכה, התייעץ עם יועץ פיננסי לפני קבלת החלטות כלשהן. הם יכולים להדריך אותך בתהליך, לתאר את היתרונות והעלויות שלו ולעזור לקבוע אם הוא מתאים לך.

איך עובדת משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מאפשרת לך ללוות כנגד ההון העצמי של הבית שלך, כאשר המלווה מוסיף ריבית בכל חודש. הם עשויים לשלוח לך את הכסף בסכום חד פעמי, בתשלומים חודשיים רגילים, או כקו אשראי לא מנוצל.

ניתן לנצל את הכספים הללו כמעט לכל צורך, כגון הוצאות פרישה, חשבונות רפואיים או אפילו יציאה לחופשה. במקרים מסוימים, אתה יכול אפילו להשתמש בהם כדי לשפר או לתקן את הבית שלך.

שים לב שמשכנתא הפוכה היא לא תמיד התשובה לצרות הכלכליות שלך. אם אתה צופה להזדקק לכספים נוספים בעתיד, יהיה זה חכם יותר למחזר את המשכנתא הנוכחית שלך או להשתמש בהלוואה ביתית או בקו אשראי במקום זאת.

אם אתה חושב שאולי תזדקק לסיוע בתשלום עבור תיקונים או שיפורים אחרים, הקדיש זמן לחקור קבלנים ולחברות משכנתאות הפוכות לפני קבלת החלטה. ייתכן שתמצא עסקאות טובות יותר עם שיטות מימון אחרות או באמצעות הלוואת הון ביתי או קו אשראי לכיסוי העבודה הדרושה.

מה אני יכול לעשות עם משכנתא הפוכה?

משכנתאות הפוכה מספקות לבעלי בתים את הכסף לעמוד ביעדים פיננסיים במהלך הפרישה. רבים משתמשים בו כדי להשלים ביטוח לאומי או הכנסה אחרת, לכסות הוצאות רפואיות, לשלם עבור שירותי טיפול בבית ולבצע שיפורים בבית.

הסכום שלווה משכנתא הפוכה יכול לקבל תלוי בגילו, בריביות הנוכחיות ובשווי הבתים המוערך. סכומי ההלוואה נקבעים באמצעות טבלאות אקטואריות ונעים בדרך כלל בין 40-60% משווי הבית.

עם משכנתא הפוכה, יש לך אפשרות לקבל כסף בסכום חד פעמי, בתשלומים חודשיים או בשניהם. המלווה שלך יוסיף ריבית מדי חודש ליתרת הקרן החייבת ובכך יגדיל את גודלה לאורך זמן.

חלק מהמשכנתאות ההפוכות מציעות זכות ביטול, מה שאומר שאתה יכול לבטל את ההלוואה תוך שלושה ימים ולקבל את כל העלויות והעמלות מוחזרות על ידי המלווה.

מהן הדרישות למשכנתא הפוכה?

כדי שתאושר משכנתא הפוכה, עליך להיות בן 62 לפחות עם הון עצמי משמעותי בביתך. יתר על כן, אתה חייב להיות מסוגל להרשות לעצמך ארנונה וביטוח דירה.

קבלת משכנתא הפוכה מחייבת HUD לבצע הערכה. הם יעריכו את ההכנסות וההוצאות שלך כדי לקבוע אם אתה יכול לעמוד בתשלומים החודשיים על המשכנתא, המסים והביטוח לאורך תקופתה.

על מנת להיות זכאי למשכנתא הפוכה, עליך להיות הבעלים של בית המגורים הראשי שלך באופן מוחלט או להחזיק לפחות 50% הון עצמי בבית. למרות שאחוז זה עשוי להיות שונה לפי מלווה, הוא מקובל בדרך כלל לפחות.

סכום המשכנתא ההפוכה שלך נקבע לפי שווי הבית שלך ואיזו אפשרות תשלום שתבחר. במקרים רבים, אתה יכול לקבל סכום חד פעמי, תשלום חודשי או שילוב ביניהם; עם זאת, זכור להמשיך לבצע תשלומים עבור מיסי רכוש וביטוח, כמו גם כל עמלות של איגוד בעלי הבית (HOA).